Αρχαία Ελληνικά
Ενότητα 8η
Η
διδακτική ενότητα που έχω επιλέξει είναι από το http://ebooks.edu.gr και αφορά το μάθημα της Αρχαίας Ελληνικής
γλώσσας της Γ΄ Γυμνασίου και συγκεκριμένα την 8η Ενότητα αυτού με
τίτλο «Ένα παράδειγμα σεβασμού προς τους
γονείς» του Λυκούργου : Κατά Λεωκράτους 95 – 96. https://tinyurl.com/y2vbyxhb
Η ενότητα αυτή είναι συνδεδεμένη στο Α μέρος που περιέχει ερωτήσεις κατανόησης κειμένου με τον ακόλουθο ψηφιακό πόρο https://tinyurl.com/y6l57zd3 στη 2η ερώτρηση και αναφέρει επιπλέον τη στάση που κράτησαν τα δύο αδέρφια Κλέοβις και Βίτων προς τη μητέρα τους και με τον ψηφιακό πόρο https://tinyurl.com/y495btzt που περιέχει το κείμενο της ενότητας 11 της Αρχαίας Ελληνικής γλώσσας της Β Γυμνασίου με τίτλο «Ο σεβασμός προς τους γονείς αποτελεί μέλημα του νόμου».
Η ενότητα αυτή είναι συνδεδεμένη στο Α μέρος που περιέχει ερωτήσεις κατανόησης κειμένου με τον ακόλουθο ψηφιακό πόρο https://tinyurl.com/y6l57zd3 στη 2η ερώτρηση και αναφέρει επιπλέον τη στάση που κράτησαν τα δύο αδέρφια Κλέοβις και Βίτων προς τη μητέρα τους και με τον ψηφιακό πόρο https://tinyurl.com/y495btzt που περιέχει το κείμενο της ενότητας 11 της Αρχαίας Ελληνικής γλώσσας της Β Γυμνασίου με τίτλο «Ο σεβασμός προς τους γονείς αποτελεί μέλημα του νόμου».
Στην 3η ερώτηση που ερευνά τις
σύγχρονες κοινωνικές σχέσεις είναι συνδεμένη με τον ψηφιακό πόρο https://tinyurl.com/y2elw7zb από το βιβλίο της κοινωνικής και πολιτικής
αγωγής της Γ γυμνασίου που αναφέρεται στο θεσμό της οικογένειας.
Τέλος
η εικόνα που υπάρχει μετά τις ερωτήσεις είναι συνδεδεμένη με τον ακόλουθο
ψηφιακό πόρο https://tinyurl.com/y4lgood3
Στο Β μέρος της ενότητας που σχετίζεται με
την κατανόηση των λέξεων είναι συνδεμένοι αρχικά οι εξής ψηφιακοί πόροι :
-
Πύλη για την
Ελληνική Γλώσσα https://tinyurl.com/y4gy39y7
-
Και με το
Λεξικό της Ελληνικής γλώσσας του Υπουργείου Παιδείας https://tinyurl.com/y52kt3ht
Στην άσκηση 1β είναι
συνδεδεμένοι οι ακόλουθοι ψηφιακοί πόροι από την Πύλη για την Ελληνική γλώσσα :
https://tinyurl.com/y45kc8z6 και
https://tinyurl.com/y64rfuov
https://tinyurl.com/y45kc8z6 και
https://tinyurl.com/y64rfuov
Ενώ η άσκηση 2β με τον
ψηφιακό πόρο https://tinyurl.com/mw6yt4 πάλι από την Πύλη για την Ελληνική γλώσσα.
Στόχος όλων αυτών των ψηφιακών πόρων που
είναι συνδεδεμένες οι λεξιλογικές ερωτήσεις του Β΄ Μέρους της ενότητας είναι να
βοηθήσουν τους μαθητές να κατανοήσουν
καλύτερα τα διάφορα λεξιλογικά φαινόμενα ώστε να μπορέσουν στη συνέχεια να
λύσουν σωστά τις ασκήσεις.
Το Γ Μέρος της ενότητας σχετίζεται με
γραμματικά και συντακτικά φαινόμενα και συγκεκριμένα αφορά τον Παθητικό
Μέλλοντα και Αόριστο Α & Β και την παθητική φωνή. Διακρίνεται σε δύο μέρη:
Το πρώτο αφορά τη θεωρία και το δεύτερο τις ασκήσεις που καλούνται να λύσουν οι
μαθητές που έχουν κατανοήσει τη θεωρία.
Στο πρώτο μέρος της θεωρίας που αφορά το
σχηματισμό των παθητικών χρόνων θα μπορούσαμε να προσθέσουμε τον ακόλουθο
ψηφιακό πόρο από τα ψηφιακά εκπαιδευτικά βοηθήματα https://tinyurl.com/y4y9mkrm που περιέχει αρκετές διευκρινιστικές
πληροφορίες για το σχηματισμό των συγκεκριμένων χρόνων. Κάτι παρόμοιο θα
μπορούσαμε να κάνουμε για να βοηθήσουμε τους μαθητές στην κατανόηση της χρήσης
της παθητικής φωνής και του ποιητικού αιτίου με τους ακόλουθους ψηφιακούς
πόρους : https://tinyurl.com/yxstaak8
(ψηφιακά εκπαιδευτικά βοηθήματα) και https://tinyurl.com/yxstaak8 (slide share)
Τέλος στο Β μέρος της ενότητας που
περιέχει τις ασκήσεις που θα πιστοποιήσουν στους μαθητές την κατανόηση της
θεωρίας θα μπορούσαμε να συνδέσουμε ψηφιακούς πόρους που περιέχουν περισσότερες
ασκήσεις για όσους μαθητές θα ήθελαν να εξασκηθούν λιγάκι παραπάνω . Αυτοί οι
πόροι είναι :
Καλό θα ήταν επιπλέον να προσθέσουμε στο Α΄
μέρος της ενότητας που αφορά το κείμενο τους ακόλουθους ψηφιακούς πόρους:
Α. https://tinyurl.com/y38nkgcn απο την
Ελληνική Μυθολογία για να γνωρίσουν καλύτερα τον Αινεία που θεωρείται ο
γενάρχης της Ρωμαϊκής φυλής.
Β. https://tinyurl.com/y4y8yrhf (in town post.com) που θα βοηθήσει τους μαθητές να γνωρίσουν και να κατανοήσουν
περισσότερο το αίσθημα του δικαίου που υπήρχε στους αρχαίους Έλληνες
Γ. https://tinyurl.com/y4rwu7u7
(in town post.com) για να κατανοήσουν καλύτερα οι μαθητές τόσο τη
θέση που κατείχε η θρησκεία στην αρχαία Ελληνική κοινωνία όσο και να
προχωρήσουν , αν επιθυμούν, σε συγκρίσεις με τη θέση των σύγχρονων θρησκειών
στις σημερινές κοινωνίες.
Δ. https://tinyurl.com/yxngojsr που περιέχει ένα video από μια πρόσφατη έκρηξη της Αίτνας στη Σικελία για
να μπορέσουν ν’ αντιληφθούν οι μαθητές το μέγεθος του φαινομένου αλλά και τα
δεδομένα του σχετικού μύθου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου