Τρίτη 2 Ιουνίου 2020

"Θανατική Ποινή" μ Δραστηριότητα Νεοελληνικής Γλώσσας Γ΄Λυκείου

Παγκόσμια Ημέρα κατά της Θανατική Ποινής. - Provocateur

Α.ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ μ ΣΕΝΑΡΙΟΥ

ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ:  «ΘΑΝΑΤΙΚΗ ΠΟΙΝΗ»

ΓΝΩΣΤΙΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ: Νεοελληνική Λογοτεχνία - Έκθεση (ΣΥΝΕΞΕΤΑΣΗ)                                                   

ΤΑΞΗ: Γ΄ΛΥΚΕΙΟΥ

Κείμενο:    Τριανταφύλλου Σώτη, Συγχώρεση, Εκδόσεις Πατάκη, 2005, σελ. 118-119.

Γιώργος Α. Παπανδρέου :: Προσωπικός Κόμβος \ __

Β.ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ

Βασικές γνώσεις χρήσης των Η/Υ  και γνώσεις από την έως τώρα διδασκαλία της Λογοτεχνίας.

                               Γ. Διάρκεια:   
(1) Μία διδακτική ώρα σύγχρονης εκπαίδευσης και (1) μία διδακτική ώρα ασύγχρονης εκπαίδευσης
.

                              Δ. Διδακτικό Υλικό:

-         Κείμενο:    Τριανταφύλλου Σώτη, Συγχώρεση, Εκδόσεις Πατάκη, 2005, σελ. 118-119.

-         Ψηφιακό Υλικό από:

-         Το you tube : https://youtu.be/bRcyvG8tMpw

                       https://youtu.be/Tpx4VY1JB00
 το φωτόδεντρο http://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/7027

http://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/996

http://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/9184
την Πύλη της Ελληνικής Γλώσσας
http://www.greek-language.gr/greekLang/index.html

Γ.ΣΤΟΧΟΙ-ΕΠΙΘΥΜΗΤΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Ως προς το γνωστικό αντικείμενο επιδιώκεται οι μαθητές να μπορούν:

1.    να κατανοήσουν αρχικά την ένοια της θανατικής ποινής

2.    να αντιληφθούν τις συνέπειες της θανατικής ποινής

3.    να εντρυφήσουν, όσο το δυνατόν περισσότερο,  στις διαστάσεις της θανατικής ποινής

4.    να κατανοήσουν την ψυχοσύνθεση των θυτών αλλά και των θυμάτων κατά την εκτέλεση αυτής.

5.    να είναι σε θέση να διακρίνουν τα χαρακτηριστικά των θανατοποινιτών.

6.    να απαντούν σε ερωτήσεις που σχετίζονται με το κοινωνικό θέμα της θανατικής ποινής.

7.    να εξασκήσουν την κριτική τους σκέψη κατά τη διάρκεια της εύρεσης, της αξιολόγησης και της επιλογής των διαφόρων πηγών.

8.    να είναι σε θέση να παράγουν λόγο διατυπώνοντας ορθά τις απόψεις τους.

 Ως προς τη χρήση των ΤΠΕ επιδιώκεται οι μαθητές να μπορούν:

1.    να συμπληρώσουν τα φύλλα εργασιών τα οποία βρίσκονται στην ηλεκτρονική τους τάξη και να τα αποστείλουν στον υπεύθυνο καθηγητή για αξιολόγηση, είτε μέσω μηνύματος στην e-class, είτε μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.

2.    να χρησιμοποιούν  ψηφιακά εργαλεία μάθησης

3.    να απαντούν σε σχετικές ερωτήσεις, αφού αντλήσουν τις απαραίτητες πληροφορίες από τα διάφορα Ψηφιακά αποθετήρια και την Πύλη για την Ελληνική Γλώσσα.

4.    Να συνειδητοποιήσουν οι μαθητές πώς τα σύγχρονα Ψηφιακά μέσα δεν προσφέρουν αποκλειστικά και μόνο ψυχαγωγία, αλλά πως μπορούν να χρησιμοποιηθούν και ως εργαλεία και μέσα μάθησης.

Ως προς τη μαθησιακή διαδικασία επιδιώκεται οι μαθητές να μπορούν:

1.    να αναπτύξουν δεξιότητες όπως της ανάλυσης, της σύνθεσης, της επεξεργασίας των πληροφοριών ,της λεκτικής έκφρασης και της επίλυσης ασκήσεων.

Ε.ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ

·       Η  πρώτη  διδακτική ώρα (που είναι και η πρώτη φάση του

σεναρίου) πραγματοποιείται με τη μορφή της σύγχρονης τηλεδιάσκεψης στην προτεινόμενη από το Υπουργείο πλατφόρμα Cisco Webex Meetings.
https://minedu-gov-gr.webex.com/meet/giannis2311

Αυτή  κατανεμήθηκε ως εξής: :

     Αρχικά οι μαθητές θα παρακολουθήσουν τα ακόλουθα video από το You Tube : https://youtu.be/bRcyvG8tMpw

                                                  https://youtu.be/Tpx4VY1JB00 για να έρθουν σε μια πρώτη επαφή με τη θανατική ποινή και τις διαστάσεις αυτής.

Ενδεικτικές Ερωτήσεις:
- Ποιο μήνυμα προσπαθεί να περάσει η συγκεκριμένη ταινία μικρού μήκους;

- Ποιες μεθόδους εκτέλεσης θανατικής ποινής γνωρίζετε;

- Υποθέστε πως παρακολουθείτε την εκτέλεση μια θανατικής ποινής. Ποια συναισθήματα φαντάζεστε πως θα βιώνατε και γιατί;

      Αμέσως  μετά το
video θα επισκεφτούν τό φωτόδεντρο για να διαπιστώσουν σε πόσες και ποιες χώρες εφαρμόζεται ακόμη και σήμερα η θανατική ποινή.
http://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/996

και σε ποιες υπάρχει ακόμη και σήμερα η βάναυση τιμωρία του λιθοβολισμού ως είδος θανατικής ποινής.

http://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/9184

Ενδεικτικές Ερωτήσεις:

-         Ποιες από τις χώρες που εκτελείται η θανατική ποινή θυμόσαστε;

-         Ποια από τις παραπάνω χώρες δεν πιστεύατε πως εφαρμόζεται η θανατική ποινή; Τι σας δημιούργησε αυτή η εντύπωση;

        Στη συνέχεια θα επισκεφθούν και πάλι το φωτόδεντρο

http://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/7027

για να γνωρίσουν στη σύγχρονη διδασκαλία τη θέση του ΟΗΕ, του Ευρωαπαϊκού Δικαστηρίου Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, και της Διεθνούς αμνηστίας  για τη θανατική ποινή. Στην ίδια σελίδα θα μπορέσουν, κατά την ασύγχρονη διδασκαλία,  να μελετήσουν και να αντλήσουν διάφορες πληροφορίες που θα τους βοηθήσουν να απαντήσουν στα φύλλα εργασίας..

Ενδεικτικές Ερωτήσεις:

-         Ποιες θέσεις διατυπώνουν οι διεθνείς οργανισμοί πάνω στο σχετικό θέμα;

-         Εφαρμόζονται ή όχι οι θέσεις των διεθνών οργανισμών;

Στη συνέχεια χρησιμοποιώντας την «Πύλη για την Ελληνική Γλώσσα» και την Βικιπαίδεια θα αναζητήσουν το σχετικό ορισμό της έννοιας.
http://www.greek-language.gr/greekLang/index.html

https://el.wikipedia.org/wiki/θανατική_ποινή

Μετά την ολοκλήρωση της μελέτης θα ακολουθήσει ολιγόλεπτη συζήτηση στην οποία θα παρουσιάσουν οι μαθητές την άποψή τους για τη θανατική ποινή.

Μετέπειτα θα δοθεί στους μαθητές το κείμενο  της
Τριανταφύλλου Σώτη, Συγχώρεση, Εκδόσεις Πατάκη, 2005, σελ. 118-119.
για να το μελετήσουν και να το κατανοήσουν.

Την επομένη, η Λώρεν* διάβασε στην εφημερίδα για την εκτέλεση: «Πέθανε έντεκα λεπτά μετά την ένεση», είπε. «Έντεκα λεπτά», επανέλαβα σαν χαζή. «Έντεκα λεπτά». Η Λώρεν με πλησίασε και μ’ αγκάλιασε ̇ μείναμε για λίγη ώρα έτσι αγκαλιασμένες, κι εμένα μ’ έπιασε τρέμουλο. Έπειτα, μου πέρασε.

Ο κύριος Άνταμσον παρακολούθησε την εκτέλεση μέσ’ απ’ το τζάμι ̇ ύστερα, είπε σ’έναν δημοσιογράφο πως ήμασταν τυχεροί γιατί δεν περιμέναμε δέκα-δεκαπέντε χρόνια για να πάρουμε πίσω το αίμα των παιδιών μας. Ο Κλίφτον έφυγε, με τη θέληση του νωρίς. Το αίμα των παιδιών μας; Μα δεν το πήραμε πίσω! Δεν το πήραμε! Δεν κατηγορώ τον κύριο Άνταμσον, ούτε για μια στιγμή δεν τον κατηγόρησα: μονάχα που εγώ δεν θ’ άντεχα εκείνα τα έντεκα λεπτά, αυτό είναι όλο.

Όχι, δεν είναι’ αυτό όλο: από μέσα μου σκεφτόμουν πως δεν ισοφαρίσαμε, πως τίποτα καλό δεν έγινε, πως τα παιδιά μας είναι νεκρά και πως κάθε μέρα καινούργιοι δολοφόνοι γεννιούνται και γίνονται ̇ πως η εκτέλεση του Κλίφτον πρόσθεσε ένα ακόμα πτώμα στη ζωή μας. Αυτά σκεφτόμουνα, αλλά τα κρατούσα για τον εαυτό μου ̇ και τα κρατάω ακόμα.

8 Αδελφή της ηρωίδας του βιβλίου, Αντόνια Κούπερ.

Μετά την ανάγνωση του κειμένου θα επιλυθούν αρχικά οι όποιες απορίες δημιουργήθηκαν στους μαθητές και θα ακολουθήσει συζήτηση για τα συναισθήματα και τις σκέψεις του κεντρικού προσώπου του αποσπάσματος.

Ενδεικτικές Ερωτήσεις κατανόησης του κειμένου:
    -  Ποια είναι τα πρόσωπα που παίρνουν μέρος στο απόσπασμα και ποιος ο ρόλος του καθενός;
    -  Ποιο είναι το κεντρικό πρόσωπο του κειμένου;

-         Ποιες σκέψεις κυριαρχούν στο μυαλό της ηρωίδας;

-         Ποια λόγια επαναλαμβάνει συνεχώς και γιατί;

-         Πως νιώθει και γιατί;

-         Αν βρισκόσασταν στη θέση της πως θα νιώθατε εσείς; 

 Τέλος θα ζητηθεί από τους μαθητές να αναζητήσουν διευκρινιστικές πληροφορίες στα διάφορα αποθετήρια και στο διαδίκτυο για τις πλήρη κατανόηση της θεωρίας σχετικά με τις  «αφηγηματικές επιλογές», τους  «εκφραστικούς τρόπους» και τους «κειμενικούς δείκτες» εννοιών που εντάσσονται στη θεωρία και  τους είναι χρήσιμη για να μπορούν να απαντήσουν στα φύλλο εργασίας.

Τα φύλλα εργασίας από την e-class θα κληθούν  οι μαθητές να το συμπληρώσουν ασύγχρονα και να αποτελέσουν αυτά το αντικείμενο διδασκαλίας για  την επόμενη σύγχρονη διδακτική ώρα.

ΣΤ.ΠΡΟΣΘΕΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ-ΚΡΙΤΙΚΗ

Πρόκειται για ένα μ-σενάριο που στοχεύει κυρίως στην κατανόηση της έννοιας της θανατικής ποινής  και τη συσχέτισή της με την καθημερινότητα. Οι μαθητές πρέπει να εξοικειωθούν με την επίλυση ασκήσεων που συνδέονται με παρόμοια ζητήματα, εφόσον θα κληθούν να πράξουν το ίδιο και κατά τη διαδικασία των εξετάσεων.  Το μ-σενάριο θα διεξαχθεί με τη μορφή της σύγχρονης εξ αποστάσεως διδασκαλίας, η οποία θα πραγματοποιηθεί  στην ηλεκτρονική πλατφόρμα   Cisco Webex Meetings και της ασύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, εφ’ όσον οι μαθητές δουλεύουν από το σπίτι τους και στέλνουν τις εργασίες τους στο e mail ή τις ανεβάζουν στο e class.

Οι απαντήσεις στο φύλλο εργασίας θα είναι ατομικές και εξαιτίας του μικρού αριθμού των μαθητών της τάξης, που αποτελείται μόνο από 4 μαθητές, και διότι κάτι ανάλογο θα κάνουν και κατά τη διάρκεια των εξετάσεων φέτος και των γενικών εξετάσεων του χρόνου.
 

Ζ. ΨΗΦΙΑΚΑ ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΕΡΓΑΛΕΙΑ (Συγκεντρωτικά)

https://minedu-gov-gr.webex.com/meet/andrianisourdi

https://eclass.sch.gr/courses/G1398145/ 

https://eclass02.sch.gr/courses/G1408195/

        Το you tube : https://youtu.be/bRcyvG8tMpw

                       https://youtu.be/Tpx4VY1JB00

 το φωτόδεντρο http://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/7027

http://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/996

http://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/9184
την Πύλη της Ελληνικής Γλώσσας
http://www.greek-language.gr/greekLang/index.html

Η. ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ:

1ο ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

Να παρουσιάσετε τον χαρακτήρα της Αντόνια, αξιοποιώντας στοιχεία του κειμένου.

Ποιες αφηγηματικές επιλογές και ποιοι εκφραστικοί τρόποι αναδεικνύουν τον χαρακτήρα της; Να αναπτύξετε την απάντηση σας σε ένα κείμενο 100-200 λέξεων(15 μονάδες)

2ο ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

Αποφασίζετε, ως σχολείο, να συνδράμετε την εκστρατεία της Διεθνούς Αμνηστίας για κατάργηση της θανατικής ποινής σε παγκόσμιο επίπεδο και γράφετε ένα άρθρο(300-350 λέξεις) στο οποίο εκφράζετε τους λόγους για τους οποίους η θανατική ποινή δεν μπορεί να αποτελέσει αποτελεσματικό μέσο για την καταστολή του εγκλήματος. Να αξιοποιήσετε στοιχεία από τα κείμενα που διαβάσατε

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΕΠΑΛ ΕΠΑΝΑΛΛΗΠΤΙΚΕΣ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2023

Ε ΠΑΝΑΛΗΠΤΙΚΕΣ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ HMEΡΗΣΙΩΝ ΚΑΙ ΕΣΠΕΡΙΝΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ ΛΥΚΕΙΩΝ ΣΑΒΒΑΤΟ 23 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 202 3 ΕΞΕΤΑΖΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑ: ΝΕΑ ΕΛ...